Ve středu 12. listopadu 2025 uspořádaly vyučující pro zájemce ze šestých a sedmých tříd napínavou „Přírodovědnou únikovku“. Akce nabídla žákům možnost zasoutěžit si a ověřit své znalosti a dovednosti netradiční, zábavnou formou.Úkolem dvojic žáků bylo během 90 minut projít sérií různorodých stanovišť, kde na ně čekaly praktické i logické výzvy napříč předměty:
Fyzikální pokusy: Žáci zkoumali vztlakovou sílu při potápění vajíček nebo vytahování písmen z válce, měnili povrchové napětí vody, hýbali sklenicemi pomocí proudícího vzduchu, míchali barvy a seznámili se s principem „karteziánka“.
Přírodovědný přehled: Procvičili si poznávání rozmanitých přírodnin, jako jsou nerosty, byliny, stromy, hmyz, stopy zvěře, a dokonce i modely lidských kostí.
Zeměpisná expedice: Své orientační dovednosti využili, když měli jako „ztracená expedice“ podle indicií určit, v které zemi se nachází, najít ji na mapě a poté pomocí křížovky upřesnit své místo.
Logika a matematika: Logický úsudek byl potřeba při bloudění labyrintem logických úloh za svitu baterky a také při luštění číselné křížovky s informacemi a praktickými úlohami ze školního prostředí.
Na každém stanovišti po splnění úkolu získali žáci písmeno. Z posbíraných indicií pak měli sestavit finální kód, který jediný mohl odemknout kryptex a umožnit jim „uniknout“ ze školy.
Všech 21 účastníků se s chutí pustilo do plnění úkolů a nakonec se všichni zdárně dobrali výsledného kódu. Spokojení a odměněni malým dárečkem poté odcházeli domů s pocitem dobře zvládnuté výzvy. Akce potvrdila, že spojení výuky s hrou je pro žáky atraktivní a motivující cestou k získávání nových znalostí.
Mgr. Dagmar Pohludková