V rámci podpory rozvoje matematických dovedností se naši prvňáčci zapojili do projektu Vcelka.cz. Cílem bylo zmapovat úroveň jejich matematického myšlení. Děti pracovaly s online aplikací, která jim postupně předkládala úlohy zaměřené na prostorovou orientaci (např. pojmy „nad“, „pod“, „před“, „za“), logické myšlení, výběr částí z celku, základní početní představy a porovnávání množství, orientaci v řadě i na ploše. Interaktivní cvičení děti zvládly samostatně nebo s minimální podporou učitele. Jednotlivými kroky je vedl hlasový výstup a v průběhu se jednotlivá cvičení přizpůsobovala schopnostem daného žáka. Výsledky byly automaticky vyhodnoceny a poskytly učitelům zpětnou vazbu o silných stránkách i oblastech, které je třeba dále rozvíjet. Děti pracovaly se zaujetím, některé odpovědi zkoušely intuitivně, jiné se snažily pečlivě přemýšlet.
Mgr. Michaela Kuboňová