V týdnu od 26. do 30. května se žáci 4. tříd ponořili do světa přírody v rámci projektového vyučování na téma Rostliny a živočichové přírodních společenstev. Celý týden byl naplněný zajímavými aktivitami, při kterých si děti nejen rozšířily své znalosti, ale také si vyzkoušely práci malých přírodovědců.
Na tento projekt se děti navnadily již v pátek 23. května na našem školním výletě ve vzdělávací instituci URSUS v Dolní Lomné, kde pro ně byly připraveny dva výukové programy – „Ze života hmyzu“ a „Šelmy Beskyd“. V rámci první části programu děti zkoumaly hmyz žijící na louce i v potoce – vybavené síťkami a lupami lovily vodní i suchozemské druhy a dozvěděly se spoustu zajímavostí o jejich stavbě těla, vývoji a významu v přírodě. V druhé části se seznámily s životem beskydských šelem (zejména rysa, vlka a medvěda). Program byl veden hravou formou a děti si odnesly nejen nové vědomosti, ale i nezapomenutelné zážitky a svůj vlastní stopařský deník.
Po celý projektový týden pak děti pracovaly s nejrůznějšími pracovní listy, které jim pomohly utřídit si informace o vodě, rostlinách a živočiších žijících v našem okolí. Jedním z kreativních úkolů bylo také vytvořit lapbook na téma voda. Děti si prostřednictvím manipulační činnosti zopakovaly koloběh vody, její skupenství, význam vody pro náš život a vytvořily si interaktivní složku, která jim bude sloužit jako přehled jejich vědomostí. Nechyběly ani pokusy, při nichž děti zkoumaly nejrůznější přírodní zákonitosti.
Velkým zážitkem byla i vycházka k řece Morávce, kterou byl náš projekt dne 5. června ukončen. Během ní si děti naživo prohlédly různé druhy rostlin, hmyzu i ptáků. Zkoumaly okolní přírodu, sbíraly přírodniny i hmyz a pozorovaly život v řece i jejím okolí.
Tento projekt dětem přinesl nejen nové poznatky, ale také radost z objevování a společně strávený čas venku.
Mgr. Natálie Gacíková
,