V dalších předmětech žáci sestavovali zdravý jídelníček, vytvořili kuchařku zdravých receptů, pekli sušenky z ovesných vloček, připravovali ovocný salát s jogurtem, vyráběli pomazánky, ochutnávali různé druhy čajů. Chystali a hodnotili si vzájemně zdravou svačinku, kterou si přinesli do školy.
V matematice rýsovali pyramidu, luštili rébusy a křížovky související se zdravou výživou. Vybírali zdravé potraviny z obchodu a vytvářeli ve skupinkách nákupní tašky, na které lepili obrázky zdravých a nezdravých potravin a počítali celkovou cenu nákupu.
V průběhu celého týdne žáci trénovali své kritické myšlení při čtení článků zaměřených na jednotlivá témata zdravého životního stylu. Hodně času děti věnovaly pohybovým aktivitám během dne. Seznámily se s pyramidou pohybu a každý den byl zahájen pohybovou chvilkou. Celý týden si všichni zapisovali své pohybové aktivity v jednotlivých dnech. Zjišťovali, kolik hodin spánku je potřeba pro dobré zdraví. Součástí projektu byly i informace o prevenci nemocí a zásadách hygieny, v rámci VV žáci zkoumali a malovali bacily. Část aktivit byla zaměřena i na tzv. duševní zdraví – děti se dozvěděly, které denní návyky pomáhají zlepšit život, co nám dobíjí energii, co dokáže jedno objetí, jak zdravě ventilovat negativní emoce apod.
V pátek si děti pročetly své záznamy pohybových aktivit a zhodnotily, jak se jim dařilo dodržovat zásady správného stravování a zdravého životního stylu.
Mnozí si z tohoto týdne odnesli návyky, kterými se budou řídit i nadále, znalosti a dovednosti, které budou dodržovat v každodenním životě, ale hlavně radost z tvoření a objevování a také ze spolupráce s kamarády.
Paní učitelky 2. tříd