V rámci projektu jsou realizovány mezipředmětové vztahy a je propojeno učivo dějepisné, literární a výtvarné. Nezapomnělo se ani na prověření fyzických sil, neboť staří Řekové se vždy snažili o rovnoměrný rozvoj duše i těla – kalokagathii.
Šesťáci se pomocí interaktivních metod seznamovali s průběhem starověkých olympijských her, které byly vždy neodmyslitelně spojeny s myšlenkou míru, porovnávali je se současnými olympiádami, povídali si o sportovních úspěších a dřině, která za tím stojí. Učili se pomocí metod RWCT pracovat s textem, spolupracovat ve skupině, využívat různé informační zdroje, obhájit svůj názor, rozvíjeli svou schopnost naslouchat druhým, dodržovat zásadu fair play při vzájemném zápolení na sportovním kolbišti. Věčné téma lásky se probíralo v souvislosti s hlavními hrdiny trojské války, obdivovali jsme moudrost Odysseovu a nezlomné hrdinství nesmrtelného Achillea.
Při přípravě prezentace „svého“ boha (mytologické bytosti) nahlédli žáci do tajů starých řeckých bájí a objevovali moc řeckých bohů. Řečtí bohové a starověká řecká mytologie je klasickým znakem řecké civilizace a šesťáci vzali svůj úkol opravdu zodpovědně. Nejenže každý z nich představoval boha (mytologickou bytost), ale s velkou pečlivostí si s pomocí rodičů (případně i prarodičů) „ušil“ oděv a vyrobil jednotlivé atributy, které k bohovi patří. A tak vedle sebe stáli např. Zeus s bleskem, Poseidon s trojzubcem, Apollón s šípy, Artemis s lukem, Arés držící v ruce meč a štít.
Všichni žáci 6. ročníku se moc snažili. Mile mě překvapilo, jak již dovedli samostatně pracovat s textem, s různými informačními zdroji, vyhledávat hlavní myšlenky a nejdůležitější fakta, když bylo zapotřebí, nezdráhali se pomoci si navzájem, výrazně zlepšili vlastní prezentaci před spolužáky a zabojovali s trémou, a tak si z projektu odnášeli nové dovednosti užitečné i v jiných předmětech. Prožili jsme společně příjemné dva dny.
Mgr. Dana Kalníková