11. 3. Do sešitu SV zapsat nadpis Úvaha, zpracovat výpisek z tabulky na str. 119 a přečíst krátkou ukázku na str. 118.
12. 3. Příprava na ústní slohovou práci: vypracovat úvahu do sešitu SV na 1-2 stránky.
Témata: Svobodná volba povolání. Je důležité, aby člověk žil v souladu s přírodou? Moderní závislosti - negativa a pozitiva moderní techniky. Proč se lidé stále něčeho obávají?
13. 3. Pokračovat v přípravě na slohovou práci, opravit pravopisné chyby v textu.
16. 3. www.nabla.cz kdo dělá přijímačky, podívá se na testy (řešení máte hned pod cvičením červeně).
Procvičování druhů VV a poměrů mezi VH, případně pravopis: www.pravopisne.cz, www.umimecesky.cz
18. 3. Procvičování učiva (bude se hodit i k přijímačkám).
https://www.skolasnadhledem.cz/game/664
https://www.skolasnadhledem.cz/game/888
https://www.skolasnadhledem.cz/game/920
19. 3. Rozbor složitého souvětí. V odkaze naleznete postup i řešení jednotlivých úkolů: https://skolaposkole.cz/cesky-jazyk/vetny-rozbor/rozbor-sloziteho-souveti
20. 3. Příprava na referát o přečtené knize: vyberte si knihu na referát, přečtěte 20-40 stran, vypište si na papír A4 základní údaje o knize (nadpis- název knihy, autor, ilustrátor, rok vydání, počet stran)
12. 3. https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/questions/form.htm , Pracovní sešit str. 36/cv. 1, 2
13. 3. Skupina p. uč. TVRDÉ: pracovní sešit str. 38/cv.1
16. 3. Shlédněte prosím toto video o frázových slovesech (třeba i vícekrát: https://www.youtube.com/watch?v=HH3SKpHW9qc
Poté mi napište na můj mail, jak jste pochopili použití frázových sloves stručně (česky, pár vět). Děkuji. Můj mail: rtvrda@zsdobra.cz
18. 3. Děkuji všem, kteří mi odpověděli. Dnes pracovní sešit str.38/2, 3.
20. 3. Procvičuj a zkontroluj si: https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/structures/phrasal_verbs_look.htm
11.3. skupina uč.Konečná: procvičujte části těla https://www.umimenemecky.cz/gramatika-praesenz-haben-sein-1-uroven/slovicka-casti-tela
12. 3. skupina uč. Hovjacké: http://www.umimenemecky.cz/slovicka-casti-tela PS 1C/str 32 - přiřaď
16.3. skupina uč.Konečná (9 AB): učebnice str. 39/přečíst Lesebriefe, přeložit si písemně do sešitu první dopis (Anna Lena, 13 Jahre, Bonn)
17. 3. Ho (9. A) PS přečíst a přeložit str. 35/ cv. 8
18.3. skupina uč.Konečná (9 AB): učebnice str. 39/přečíst Lesebriefe, přeložit si druhý a třetí dopis (Tim, Max)
procvičuj sl.zásobu "oblečení" https://www.germancenter-st.com/de/deutsch-online-uebungen/wortschatz/156-kleidung-auf-deutsch
19. 3. Ho (9. A) https://www.youtube.com/watch?v=HXbYSKRNjqE Po zhlédnutí videa napiš do sešitu Was trägst du im Winter? Deine Kleidung (5- 6 vět)
19. 3. Začínáme nové učivo Pravoúhlá soustava souřadnic. Číselné osy jsou na sebe kolmé, rýsuj pravítkem, stupnici odměřuj po 1 cm nebo po 0,5 cm. Pokud máte doma tiskárnu, můžete si číselné osy vytisknout a lepit do sešitu. Vhodný je také čtverečkovaný papír. Úkol na dnešní den: z prezentace udělat zápis do sešitu s kreslením os podle návodu a vypracovat prvních 8 stran. /stranky_trid/soustava_souradnic.pptx
18. 3. Shrnutí učiva o soustavách dvou rovnic o dvou neznámých - v sešitě budou všechny vyřešené slovní úlohy, zkontroluj a chybějící doplň. Pokud máš hotovo, trénuj na přijímací zkoušky. Nabídka na trénink k přijímacím zkouškám https://drmatika.cz/register/urovne-clenstvi/
17. 3. Kontrola pracovního listu podle řešení. Na konci máte ukázku, jak řešit úlohy s koncentrací a teplotou, opiš do sešitu. /stranky_trid/reseni_pl2_-_soustavy.doc /stranky_trid/reseni_pl2_-_soustavy.pdf
16. 3. /stranky_trid/michani_caju.pdf natrénuj podle návodu. Pokud potřebujete pomoci s úkoly z pátku, pošlete mi nafocené vaše řešení na email a já vám opravím chyby, popř. vás navedu ke správnému řešení. /stranky_trid/michani_caju.doc
13. 3. Trénink na přijímací zkoušky: vyber si libovolný test, dle možností vytiskni záznamový arch a zapisuj přímo do něho. Časově ti test zabere 70 minut, nesmíš překročit tuto hranici. Ti, kteří nedělají přijímací zkoušky, trénují slovní úlohy podle pracovního listu. https://prijimacky.cermat.cz/menu/testova-zadani-k-procvicovani/ctyrlete-obory-matematika
12. 3. Úlohy o směsích /stranky_trid/matematika_9._r._12._3..pdf
11. 3. Slovní úlohy řešené rovnicí nebo soustavou, návod /stranky_trid/matematika_9._r._-_11._3..pdf, pracovní list /stranky_trid/matematika_9._r._-_pl.pdf
13. 3. Ve Fyzice jste dostali zadané referáty na téma Vesmír. Máte za úkol je zpracovat do prezentace v PowerPointu a do dokumentu ve Wordu - viz Fyzika 12. 3.. Vašim úkolem bude tyto dokumenty zpracovat na základě pravidel pro prezentaci v PowerPointu a dokument ve Wordu do Informatiky. Odevzdat do 31. března. Práce bude známkována.
17. března - Pokračujte ve vypracovávání pracovního listu ze dne 12. 3.
13. března - Vypracujte pracovní list na téma půdy - /stranky_trid/puda-pracovni_list.docx, pracujte se svou učebnicí, se starou učebnicí - viz odkaz učebnice /stranky_trid/ucebnice_pr.pdf, popř. s internetem nebo využijte své vlastní zkušenosti.
12. března - podívejte se na https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-padl-madrid-28-brezen-151822, https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-teroristickych-utoku-v-madridu-11-brezen-2004-152902 Podle knižních / internetových / odborných zdrojů vypsat do sešitu rozdíl mezi občanskou válkou, ozbrojeným konfliktem, terorismem
19. března - /stranky_trid/19_brezna_9a.pdf
11. 3. - Polysacharidy - zápis do sešitu : Úvod k polysacharidům, dělení a vypracovat tabulku dle: /stranky_trid/polysacharidy.ppt
16. 3. - Opakování - písemně do sešitu, dle zadání: /stranky_trid/opakovani_c.1.pdf
18. 3. - Fotosyntéza - /stranky_trid/fotosynteza.pdf
12. 3. Dioda jako usměrňovač - str. 71 - 73 - číst a výpisky. Do sešitu Dioda jako usměrňovač, obrázky ze strany 71 s popisem, žlutý rámeček.
Začít pracovat na Projektu VESMÍR na prezentacích. Seznam přidělených témat. /stranky_trid/referaty_vesmir_9.a_2020.xlsx Pravidla prezentace /stranky_trid/vesmir_-_schema_referatu_a_jeho_prezentace.doc
Pokud chce někdo změnit téma, vyberte si z volných a napište mi na bvroblova@zsdobra.cz
16.3. - Vytvořit do sešitu přehlednou tabulku dle učebnice str.74 = opakování nejdůležitějších událostí světové války.
18. 3. Napište do dějepisných sešitů odpovědi na otázky z daných pracovních listů (viz příloha)- otázky neopisujte, jen na ně odpovídejte! Podívejte se na krátké video: https://www.youtube.com/watch?v=371T-Db1rkk Pracovní listy /stranky_trid/pracovni_list_1.pdf, /stranky_trid/pracovni_list_2.pdf
12.3. Podívejte se na video o vzniku mez. organizace NATO
https://www.youtube.com/watch?v=ZuzYD0zx9DE
19.3. Armáda - Vyhledej na internetu základní informace (rozdělení armády, počet vojáků, základny a v čem je Armáda české republiky přínosem pro naši zemí - její úkoly). Vše zapiš do sešitu. Kdo měl mít prezentaci, pošle mi ji na email zkonecna@zsdobra.cz.
Můžeš zhlédnout několikadílný dokument o Armádě ČR „Provedu! Přijímač“, který zachycuje přípravu budoucích příslušníků Armády ČR v tříměsíčním Kurzu základní přípravy ve Vojenské akademii ve Vyškově, včetně praktického výcviku ve Vojenském újezdu Březina. Zajímavé, doporučuji 8-) https://www.youtube.com/watch?v=Fja41GLUbWg
březen - tvorba referátů (kritéria viz sešit HV)
11. 3. - Vyhledejte na internetu jaké jsou Druhy komunikace a zapište do sešitu. Podle pracovního listu doplňte do sešitu gesta a mimiku. /stranky_trid/gesta_a_mimika.doc
Nazdar Borci! V pracovních činnostech začínáme projekt „Dům, který mě neokrádá“. Napište si tento nadpis do sešitu a nakreslete si půdorys vašeho vysněného domu + popisy pokojů + rozdělení kde budou umístěny spotřebiče. Ale hlavně užívejte volna a připravujte se na přijímačky!