12. 3. Povídání o přečtené knize - příprava dle daných kritérií (beletrie, encyklopedie, odborná kniha - využijte zdrojů mimo knihovnu), prezentace po návratu do školy
13. 3. Povídání o přečtené knize - pokračovat v přípravě, čtěte (třeba i sami nahlas), do pondělka mi na mou e-mailovou adresu zašlete název knihy a autora.
16. 3. Významové poměry mezi hlavními větami - upevnění učiva - (děkuji všem, kteří mi už poslali název knihy, čekám na zbývající!)
https://www.pravopisne.cz/2012/10/pravidla-vyznamove-pomery-mezi-vetami-hlavnimi/
17. 3. Významové poměry mezi hlavními větami - uč. str. 61/2, 62/3 do sešitu jazyk. výchovy
http://www.kaminet.cz/ces/souveti/_HV1.php - k procvičování
/stranky_trid/pomery_vet_1.pdf - vyplněný úkol mi dnes pošlete do mého e-mailu
19. 3. Významové poměry mezi větnými členy - uč. str. 72 - přepište si do sešitu barevnou tabulku (bez grafických značek), procvičte a vyřešený úkol mi opět zašlete do mého e-mailu
/stranky_trid/pomery-mezi-vetnymi-cleny.pdf
20. 3. Na dnešek jediný úkol - čtěte!
11. 3. https://www.liveworksheets.com/ (gerund)
12. 3. Učebnice str. 48/cv.1b - opsat tabulku do sešitu a přeložit slova do ČJ, str. 48/cv.1c - do sešitu
16. 3. Shlédněte video a zkuste se zamyslet nad použitím přídavných jmen: https://www.youtube.com/watch?v=4J9vt7dbdvs
Pracovní sešit str. 38/cv.1
18. 3. Udělej toto cvičení (Grammar test 1): https://learnenglish.britishcouncil.org/grammar/beginner-to-pre-intermediate/adjectives-ending-in-ed-and-ing
19. 3. Učebnice str. 49/cv.4b - poslechni si audio ukázku a do sešitu napiš ve větách, co jsi slyšel (pomocí vazby "there is/are). Audio 49/5a : https://elt.oup.com/student/project/level4/unit04/audio?cc=cz&selLanguage=cs
11. 3. Dodělat překlad - Robin Hood, vypsat si novou slovní zásobu.
12. 3. Robin Hood -uč. 52, cv. 2 přeložit do sešitu, odpovědět.
17. 3. zopakovat Adjectives with-ed or -ing (připomeň si nebo opět zhlédni) https://www.youtube.com/watch?v=0vRxFkBK8q0, uč. str. 48, 1B do sešitu.
18. 3. Ho (8. BC) Grammar test 1: https://learnenglish.britishcouncil.org/grammar/beginner-to-pre-intermediate/adjectives-ending-in-ed-and-ing
19. 3. Ho (8. BC) Přečti si článek, vytvoř myšlenkovou mapu do sešitu téma Nottingham. https://www.helpforenglish.cz/article/2010053001-nottingham-photo-album
11. 3. - učebnice #52/1b - reading a potom odpovědět na otázky ve cvičení 1/b
12. 3. - učebnice #52/2 - znova reading a potom odpovědět na otázky ve cvičení 2
13. 3. - Procvičování gerundu + infinitivu https://www.perfect-english-grammar.com/gerunds-and-infinitives-exercise-2.html
18. 3. - Opakování adjectives ed+ing. V sešitě je zápis, jak se to tvoří https://learnenglish.britishcouncil.org/grammar/beginner-to-pre-intermediate/adjectives-ending-in-ed-and-ing
19. 3. - /stranky_trid/19_brezna_8.b.pdf
20.3. - /stranky_trid/20_brezna.pdf
11.3.skupina uč. Konečná, Hovjacká: procvičujte sloveso "mögen" (mít rád) https://www.skolasnadhledem.cz/game/2573
skupina p. uč. Hovjacká (8. AB) - opakovat slovní zásobu Jídlo
13.3. skupina uč. Konečná (8.BC) : prac.sešit str.66/cv.4/5/6
16.3. skupina uč. Konečná (8.BC) - prac.sešit str.67/cv.8/9
17.3. skupina uč. Konečná (8.B) - prac.sešit str.67/cv.8/9
18. 3. Ho (8. AB) uč. str. 54/cv. 11 - vlastní dialog podle předlohy napiš do sešitu. :-)
18.3. skupina uč. Konečná (8.B) - procvičuj číslovky do 100, https://allgemeinbildung.ch/fach=deu/Zahlen_1-100_03z.htm,
přečti si dialog v učebnici na straně 54/cvičení 11, opiš ho do sešitu s tím, že si budeš kupovat něco jiného (vyber z tabulky)
20. 3. Ho (8. AB) https://www.youtube.com/watch?v=wAz9Yi0YXZ0 Poslechni si nejlépe 2krát a vypiš z poslechu 12 typische Speisen in Deutschland (12 typických pokrmů v Německu) do sešitu
20.3. skupina uč. Konečná (8.BC) - procvičuj číslovky do 100, https://allgemeinbildung.ch/fach=deu/Zahlen_1-100_03z.htm,
přečti si dialog v učebnici na straně 54/cvičení 11, opiš ho do sešitu s tím, že si budeš kupovat něco jiného (vyber z tabulky)
Informatika MH - 17.3.: Vzorce v excelu /stranky_trid/vzorce.xlsx - hotovou práci zašlete na email mhnitkova@zsdobra.cz do 24.3., pokud budete mít jakýkoliv problém s internetem, souborem aj., napište mi.
Informatika BV 13. 3. Podívej se na video https://www.youtube.com/watch?v=03uW0fWYeR4 a vytvoř tabulku podle předlohy, do tabulky dosaď vzorce podle videa a pošli na bvroblova@zsdobra.cz. Pokud nemáš Excel, tak udělej na Google disku a můžeš mi to nasdílet na bvroblova@gmail.com. Termín odevzdání - 18. 3. do 9:00
K opakování oběhové soustavy a srdce jsem vám připravila prezentaci s úkoly. Na konci prezentace jsou pak správné odpovědi pro kontrolu. Prezentace - /stranky_trid/obehova_soustava_-_opakovani.pptx
18. března - Dýchací soustava - učebnice str. str. 74-77, pracovní list (pokrač.) - /stranky_trid/dychaci_soustava_2kl.pdf - str. 74-75.
**16. března - Dýchací soustava - učebnice str. str. 74-77, dnes jen str. 74 - vypracujte do sešitu tento pracovní list - /stranky_trid/dychaci_soustava.docx - kdybyste něco potřebovali vysvětlit, napište. :)
11. března - Mízní soustava - učebnice str. 71-73, pracovní list - doplňte buďto celý pracovní list nebo pokračujte tam, kde jste skončili - /stranky_trid/mizni_soustava.pdf.
17. 3. - pokračujeme v krajích ČR /stranky_trid/mapa_kraju.pdf. Zadání úkolu: /stranky_trid/ukol_kraje_cr.pdf
12. 3. - doplň tabulku o ČR /stranky_trid/ceska_republika_-_tabulka.docx
1. čtvrtek 12. 3. 2020 /stranky_trid/1_chemicka_reakce_rovnice.pdf
2. úterý 17. 3. 2020 /stranky_trid/2_exotermni_a_endotermni_reakce.pdf
3 čtvrtek 19. 3. 2020 /stranky_trid/3_uprava_chemickych_rovnic.pdf
Fyzika
19. 3. Vyhledat na internetu - ochrana před zářením a udělat zápis do sešitu, pak opakování s videem https://www.youtube.com/watch?v=TD-581sS11w&index=3&list=PLqmy0o96fQtB0jpks7qSSuDwJl1xNVD12
16. 3. Projít pracovní list a udělat zápis do sešitu. /stranky_trid/jaderne_reakce.docx.pdf
12. 3. Do sešitu vyplň pracovní list /stranky_trid/jaderna_energie_-_pracovni_list_opakovani.doc - opakování na test
13. 3. Příprava zadané prezentace (pokyny v sešitě dějepisu) - vědecké objevy a vynálezy.
17. 3. Rakousko-uherské vyrovnání (uč. str.84) formou výpisků (výtahu) do sešitu
https://www.youtube.com/watch?v=qONXen00w_o - dobrovolný úkol
20. 3. Úkol pro příští dvě hodiny - Politické proudy - vyhledej na internetu dvě klíčové informace k vysvětlení těchto pojmů a zapiš si do sešitu - konzervatismus, liberalismus, socialismus, demokratismus a nacionalismus
18.3. Zdravím 8.B!
Informace vyhledejte pomocí internetu – následně zapište do sešitu:
1) Co to je pojištění? Proč ho potřebujeme? 2) Doplňte druhy pojištění (např. havarijní pojištění, úrazové...) 3) Vypište si také pojišťovny, které působí na území České republiky (např. Česká pojišťovna atd.).
Cenu pojištění si můžete zjistit pomocí internetového kalkulátoru, který najdete na webových stránkách:
Zajímavá videa:
Pojištění odpovědnosti za škodu
17. 3. - 24. 3. Karta osudu (láska, sen, smrt, zrada, štěstí, čas, smutek, lež a jiné...) vytvoř pomocí fantazie, symbolů libovolnou kartu na A4, libovolná technika (kresba, malba), inspirovat se můžeš na internetu
březen - domácí příprava materiálů - hudební časopis
učivo 13. 3 - 27. 3. Ahoj! Téma měsíce března je Volba profesní orientace - osobní zájmy a cíle. Během nadcházejících 3 týdnů přemýšlejte co vás baví a co byste chtěli v životě dělat. Vypište si do sešitu 3 možné zaměstnání,které by vás v životě bavily + školu kde byste tento obor mohli studovat + orientačně plat**. (např. učitelka v mateřské škole - střední pedagogická škola - obor Předškolní a mimoškolní pedagogika - 25 000,-) V měsíci červnu pro Vás připravuji exkurzi na úřad práce - téma volba povolání - tak ať jste trošku připraveni.