V měsíci září 2024 jsme se připojili k více než 1 000 školám, které se zapojily do projektu Matematika bez bariér, jehož cílem bylo zmapování mezer v raných matematických dovednostech, se kterými děti nastupují do prvních tříd. Projekt je pod záštitou MŠMT ČR a organizovala je výuková aplikace Včelka společně s NPI ČR. Anonymizované výsledky pomohou MŠMT a NPI zmapovat skutečné dovednosti dětí při nástupu do první třídy v celé ČR a tím datově podpořit diskuzi o plynulém přechodu z předškolního do školního vzdělávání.
Licence aplikace Včelka k provedení diagnostiky byla škole v rámci této akce poskytnuta zdarma. Diagnostika probíhala prostřednictvím tabletu a žáci ji vnímali jako matematickou hru se Včelkou. Každý z žáků měl vygenerovaný svůj QR kód a po ukončení diagnostiky učitel viděl výsledky včetně doporučení ke každému žákovi. Ovládání bylo intuitivní, jednotlivými kroky je vedl hlasový výstup.
Vyhodnocení na úrovni ČR proběhne v následujících měsících po skončení projektu a škola by měla získat celkové výsledky zapojených škol v rámci ČR.
Mgr. Michaela Kuboňová
image gallery
Základní škola Dobrá, příspěvková organizace Dobrá 860, 739 51 Dobrá